Blanes acull el primer seminari itinerant sobre turisme dins el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació
- televisiolaselva
- 7 oct
- 2 Min. de lectura

Blanes va acollir el primer dels tres seminaris sobre turisme que tindran lloc durant aquest mes d’octubre, dins d’un programa amb sessions itinerants impulsat pel Consell Comarcal de la Selva i amb el suport de l’Ajuntament de Blanes.
Aquest primer seminari va reunir representants d’ens locals i empreses de la comarca, i va abordar el tema “Creació de producte turístic i noves tendències”. La ponència va anar a càrrec de Jaume Marín, Doctor en Turisme i consultor, mentre la dinamització i el taller pràctic van ser coordinats per BiM Consultors. L’acte va ser inaugurant pel primer tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Turisme, Comerç i Empresa, Joan Felip, i va comptar amb la presència del vicepresident tercer del Consell Comarcal de la Selva, Albert Sanz, així com de la consellera de Turisme de l’ens comarcal, Jenifer Pérez.
El cicle s’inscriu dins del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) de La Selva Interior, cofinançat pel fons Next Generation EU. L’objectiu és impulsar productes turístics innovadors, digitalitzats i sostenibles, que valorin els recursos territorials, facilitin la desestacionalització i afavoreixin la cooperació entre sectors públics i privats per enfortir l’ecosistema turístic local.
Les tres sessions, independentment entre si, però connectades en una seqüència que parteix de la idea fins al producte turístic final, tenen com a lema “Innovar des de La Selva: nous productes turístics per a un territori viu”. Després de la sessió de Blanes, la itinerància continuarà a Hostalric el 17 d’octubre i a Caldes de Malavella el 31 d’octubre.
En la primera sessió s’han presentat 20 fitxes de productes desenvolupades dins la memòria estratègica del projecte, que han servit de base per al treball posterior. A continuació, s’han analitzat tendències emergents amb exemples locals i internacionals, i s’ha treballat de manera participativa per convertir recursos públics i privats en productes comercialitzables.
La següent trobada se celebrarà el 17 d’octubre a Hostalric i tractarà sobre Transformació Digital, Comunicació i Sostenibilitat, a càrrec de Gemma Suñer, Digital Marketing Strategist. El tercer taller-seminari, programat per al 31 d’octubre a Caldes de Malavella, abordarà la Promoció, Comercialització i Accessibilitat, encara per confirmar qui impartirà la ponència.
