Blanes celebra el seu primer Aplec de Sardanes amb la participació d’onze colles
- 3 jun
- 2 min de lectura

El Passeig de Mar de Blanes es va convertir el darrer cap de setmana de maig en l’epicentre del sardanisme amb la celebració del I Aplec de Sardanes de Blanes, una iniciativa impulsada per l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes amb el suport de l’Ajuntament i de l’Associació de Casals de Gent Gran de la Selva.
L’esdeveniment va suposar la culminació d’un projecte llargament treballat per l’entitat organitzadora, que va aconseguir reunir onze colles sardanistes procedents de diversos punts del territori en una jornada marcada per la participació i la reivindicació de la cultura popular catalana.
L’activitat va començar a les deu del matí amb la benvinguda de la presidenta de l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes, Rosa Tatay. A més de la colla amfitriona, hi van participar agrupacions de Santa Coloma de Farners, Riudarenes, Maçanet de la Selva, Sant Cebrià de Vallalta, S’Agulla, Passejant per ses andanes i la colla Tresos.
Cap a dos quarts d’una del migdia es va fer un acte de reconeixement a les colles participants. El primer tinent d’alcalde de Blanes, Joan Felip, i Rosa Tatay van lliurar diversos obsequis commemoratius per agrair la seva participació en aquesta primera edició de l’aplec. La presidenta de l’entitat també va fer entrega d’un record institucional al representant municipal.
Durant tota la jornada es van interpretar un total de 22 sardanes a càrrec de la Cobla La Principal de Banyoles i de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria de Blanes. Les actuacions es van desenvolupar al Banc dels Músics del Passeig de Mar, al costat del monument al sardanista, un dels espais més emblemàtics del municipi.
Entre les peces interpretades no hi va faltar Blanes Festiu, del compositor Josep Albertí, considerada una de les sardanes més representatives de la vila. La peça va ser repetida com a repicó i va reunir pràcticament totes les colles en una única rotllana, protagonitzant un dels moments més emotius i espectaculars de la jornada.
L’escena va guanyar encara més vistositat quan els músics de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria van abandonar el Banc dels Músics per situar-se al centre de la rotllana mentre continuaven interpretant la sardana.
La cloenda de l’aplec va arribar poc després de les deu de la nit amb la interpretació de La Moreneta, de Juli Garreta, la vint-i-dosena i última sardana de la jornada. Amb aquesta peça es va posar punt final a una primera edició que els organitzadors valoren molt positivament i que neix amb la voluntat de consolidar-se com una cita destacada dins el calendari cultural i sardanista de Blanes.
