Blanes introdueix novetats en circulació, seguretat i sanitat dins el Pla de Seguretat i Emergències del 53è Concurs de Focs d'Artifici
- televisiolaselva
- 16 jul
- 3 Min. de lectura

Aquest matí, l’Ajuntament de Blanes ha donat a conèixer el nou Pla de Seguretat i Emergència, així com les mesures de circulació que entraran en vigor la setmana vinent, coincidint amb la celebració del 53è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava i Trofeu Vila de Blanes, part de la Festa Major de Santa Anna 2025. L’esdeveniment, que tindrà lloc del 23 al 27 de juliol, reunirà públic de tota la comarca durant cinc nits de focs artificials.
El responsable polític de la Policia Local i Protecció Civil de Blanes, Jordi Hernández, i el tinent d’alcalde de Mobilitat, Jaume Frigola, han presentat el dispositiu en companyia del cap de la Policia Local, Javier Jarillo, i del cap de Protecció Civil, Xavier Benet. Entre les novetats destacades, s’ha mencionat l’ampliació de la zona de seguretat i la creació de dos hospitals de campanya per garantir la resposta sanitària durant l’esdeveniment.
Abans d'iniciar la presentació del pla l'alcalde de Blanes, Jordi Hernández, ha sortit al pas dels comentaris sorgits els darrers dies en relació amb la Fira d'Atraccions. Més concretament, s'ha censurat que s'hagi retallat part d'un banc del Passeig de Mar perquè pogués instal·lar-se en millors condicions l'atracció del Tren de la Bruixa.
Ara, està alineada amb la resta d'atraccions i permet el pas d'una manera molt més ampla, còmoda i segura.Jordi Hernández ha explicat que el Pla d'Autoprotecció de la Fira d'Atraccions ha inclòs aquesta modificació per garantir la viabilitat de pas, ja que fins ara s'obstaculitzava l'evacuació dels vianants pel gran volum que ocupa aquesta atracció. També ha afegit que s'han fet altres modificacions puntuals a altres atraccions amb el mateix objectiu: garantir la continuïtat de pas i l'evacuació.
Un cop endinsats en la presentació, un dels punts més destacats és l’ampliació de la zona de seguretat al voltant del Centre de Coordinació de la Plaça Catalunya, especialment després de moure el punt de dispar del foc d’artifici. Això permetrà una millor gestió de la seguretat i la resposta davant possibles incidències.
Ara la zona de seguretat central allarga la seva cobertura en sentit sud incloent una part del Passeig de la Marina. Durant el temps que estigui vigent la zona de seguretat els vianants que passegin pels carrers Mirador de S'Auguer i Travessia de Méndez Núñez no tindran comunicació directa al Passeig de la Marina, però si pel Carrer S'Auguer. D'altra banda, cal dir que aquest 2025 no es podrà accedir al Centre de Coordinació de Plaça Catalunya a partir de les 22:00 h sense acreditació.
A més, s’han establert dos hospitals de campanya amb equips sanitaris i ambulàncies, amb l’objectiu de prevenir i atendre qualsevol situació d’emergència sense duplicar recursos. Hi haurà en cadascun d'ells un equip de facultatius sanitaris format per un metge/metgessa i un infermer/infermera. Val a dir que el preventiu sanitari inclou 4 ambulàncies (amb sengles facultatius i tècnics sanitaris), 6 socorristes, 2 coordinadors i 2 dels mòduls de salvament oberts (Blanes Centre i S'Abanell).
Pel que fa a la mobilitat, s’ha planificat un reforç en les mesures de trànsit per facilitar l’accés i la sortida de vehicles, així com el control de l’estacionament. La col·laboració de comerços i particulars permetrà ampliar les zones d’aparcament gratuït amb un total d’aproximadament 525 places, assegurant que els assistents puguin trobar llocs per estacionar durant les cinc nits de focs.
Més concretament, es comptarà amb la col·laboració desinteressada dels dos establiments de Supermercats Consum a La Plantera i a l'Avinguda del Parlament; Pneumàtics Norauto (al polígon industrial), Decathlon (a l'Avinguda del Parlament) i uns terrenys que també estan situats en una altra zona de l'Avinguda del Parlament, al Pla Parcial Costa Brava. En aquest darrer cas, la col·laboració la farà la propietària de l'espai.
Aquest dispositiu compta diàriament amb un important contingent d'agents en cadascuna de les jornades, per aplicar les mesures des de les 7 de la tarda fins a les 12 de la mitjanit, aproximadament. Es pot avançar o retardar tant l'horari d'inici com el de finalització en funció de la densitat de trànsit que hi hagi, o bé si s'ha previst algun esdeveniment que així ho requereixi, com per exemple el correfoc del diumenge, que farà retardar l'obertura definitiva. El tancament i obertura de la circulació es fa a través de cercles concèntrics amb destacaments de la Policia Local situats en diversos punts d'arreu de la ciutat. Es comença pel centre i es va ampliant el radi fins que la circulació queda restringida.
Aquest dispositiu integral, que inclou mesures terrestres, marítimes i aèries amb el suport de diverses unitats policials i de protecció civil, té com a objectiu garantir la seguretat de tots els assistents i veïns durant els actes, mantenint la fluïdesa del trànsit i assegurant una resposta ràpida davant qualsevol eventualitat.
