top of page
Buscar

El Consell Comarcal de la Selva reprèn la incorporació de personal a NORA després de la investigació per irregularitats en la gestió

  • televisiolaselva
  • 16 jul
  • 2 Min. de lectura
ree

El Consell Comarcal de la Selva ha comunicat que, a partir d'aquest dimecres, NORA, l’empresa responsable de la gestió de residus en la majoria dels municipis de la comarca, reprèn els processos de selecció per incorporar més personal. Aquesta decisió arriba després de la suspensió temporal provocada per una investigació de l’Agència Antifrau, que es va activar a causa d’una denúncia d’uns treballadors que assenyalava possibles irregularitats en la gestió interna de l’empresa.


Fa aproximadament dos anys, alguns empleats de NORA van presentar una denúncia interna que denunciava presumptes casos de favoritisme. Com a resposta, l’aleshores president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, va implementar un pla d’acció per corregir diverses deficiències en la gestió, un pla que, segons assegura l’actual president, Martí Pujals, encara està en procés d’implementació.


El president de l’organisme, Martí Pujals, ha remarcat que aquesta nova etapa forma part dels esforços per consolidar i millorar el servei de recollida de residus a la comarca.


Segons Pujals, la investigació oberta per Antifrau revela que hi va haver irregularitats en promocions internes, complements salarials per a quatre treballadors, així com un ús desigual dels vehicles i del sistema de control d’horaris. Les quantitats implicades en aquestes irregularitats serien d’aproximadament 4.000 euros per a aquests empleats, acumulats durant tres anys. A més, Antifrau ha observat que una promoció publicada al BOP no es va publicar també al DOGC, cosa que el Consell està revisant per determinar si era necessari fer-ho.


El president també ha recordat que moltes d’aquestes qüestions ja havien sortit a la llum en una auditoria anterior realitzada per l’interventor de l’administració, i per això algunes mesures ja s’han adoptat i posat al dia.


Per al Consell Comarcal de la Selva, garantir l'estabilitat de la plantilla és essencial per avançar cap a un servei de recollida de residus més eficient i sostenible. A més, han avançat que en les setmanes entrants es preveu la incorporació progressiva de 60 nous treballadors, amb l’objectiu de garantir un futur millor per als municipis i la gestió dels recursos de la comarca.


 
 
bottom of page