top of page
Buscar

Tretze ajuntaments planifiquen activitats i projectes juvenils a la Selva

  • 11 jun
  • 2 min de lectura

Els representants municipals de la comarca de la Selva s’han reunit aquest dimecres a la seu del Consell Comarcal per coordinar les polítiques de joventut i la planificació de les activitats d’estiu. La trobada, organitzada per la Taula de Regidors i Regidores de Joventut i liderada pel conseller comarcal Roger Puigdevall, ha servit per impulsar projectes conjunts i establir línies estratègiques de finançament.


Durant la sessió, els assistents han analitzat els recursos disponibles provinents de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, revisant la justificació de l’anualitat 2025, l’estat de l’exercici 2026 i els primers detalls sobre el model de finançament previst per al 2027. Puigdevall ha subratllat la importància de treballar en xarxa: “Treballar de manera mancomunada i en xarxa amb els ajuntaments és l’única via per garantir que tots els joves de la Selva disposin d’unes polítiques de joventut potents, equitatives i adaptades a les seves necessitats”.


Amb l’estiu a tocar, la Taula ha abordat també la coordinació de la campanya d’activitats d’estiu 2026, amb especial atenció a les inspeccions d’instal·lacions juvenils i a la xerrada informativa amb responsables de Joventut i Esport i cossos d’emergències, programada per a l’11 de juny. A més, s’ha presentat la memòria de l’Oficina Jove de la Selva corresponent a l’any 2025, que recull l’impacte dels serveis d’assessorament i orientació prestats al jovent.


El coordinador de l’Oficina Jove, Xevi Amat, ha destacat el paper clau d’aquest servei: “L’Oficina Jove s’ha consolidat com la finestra única pels joves i el referent de suport tècnic per a les àrees de joventut dels municipis. Continuarem descentralitzant els serveis i reforçant projectes d’ocupació activa i programes de benestar emocional”.


La reunió també ha posat èmfasi en programes comunitaris i educatius com el Ocell de Foc, centrat en la salut mental i el suport emocional, i el Projecte de Patis Artístics, que impulsa activitats creatives als instituts de secundària de la comarca. Altres iniciatives inclouen el Projecte Trajectòries 2026 i les Brigades Joves de la Selva, a més del projecte de tècnics compartits per oferir suport homogeni a tots els municipis.


La trobada ha reunit representants d’Amer, Anglès, Arbúcies, Blanes, Brunyola, Hostalric, Fogars de la Selva, La Cellera de Ter, Massanes, Riudarenes, Riudellots de la Selva, Sils i Santa Coloma de Farners. La sessió ha conclòs amb un espai de debat on s’han intercanviat experiències i bones pràctiques, amb l’objectiu de dissenyar noves propostes de cooperació comarcal.


 
 
bottom of page